0
0

پنل خورشیدی قابل حمل | پنل خورشیدی قابل حمل چیست | Portable PV Panel

65 بازدید

پانل های خورشیدی دیگر فقط برای پشت بام ها و مزارع نیستند – گزینه های زیادی برای مشتریان شما وجود دارد که از انرژی خورشیدی هنگام کمپینگ، پیاده روی، سفرهای جاده ای یا در مواقع اضطراری استفاده کنند. این گزینه‌های جایگزین خورشیدی می‌توانند به مشتریان شما کمک کنند تا نیازهای متفاوتی را در مقایسه با خورشیدی روی پشت بام برآورده کنند.

از شارژرهای قابل حمل تلفن همراه گرفته تا آرایه های کوچک پنل خورشیدی، در حال حاضر محصولات متعددی در بازار وجود دارد که انرژی پاک را در حال حرکت ارائه می کنند. به عنوان مثال، کیت‌های plug-and-play شامل یک یا چند پنل خورشیدی، باتری‌های لیتیوم یونی، چراغ‌ها، کنترل‌کننده شارژ خورشیدی MPPT و پورت‌های USB برای شارژ دستگاه‌ها هستند. کیت های دیگر شامل اینورترها و پریزهای استاندارد است که به آنها اجازه می دهد تا مجموعه بیشتری از دستگاه ها را تغذیه کنند.

پنل های خورشیدی قابل حمل می توانند جای یک ژنراتور را بگیرند، اما نیازی به منبع سوخت ندارند و هنگام کار بی صدا هستند. آنها زمانی ایده آل هستند که برق مفید باشد، اما دسترسی آسان به برق شبکه امکان پذیر نیست. از آنجایی که پنل‌های خورشیدی به‌طور دائم نصب نمی‌شوند، اغلب دارای یک پایه یا کیس تاشو هستند تا آنها را با زاویه نگه دارند.

پنل خورشیدی قابل حمل چیست؟

در حالی که اکثر پانل های خورشیدی پشت بام دارای یک قاب هستند و به سقف متصل می شوند، پانل های خورشیدی قابل حمل طراحی فشرده و سبکی دارند. اکثر ماژول های قابل حمل، پنل های خورشیدی تک کریستالی هستند که جریان الکتریکی تولید می کنند، اما اغلب از مواد منعطف یا تاشو ساخته می شوند.

آنها از نظر اندازه، طراحی و قابلیت‌ها متفاوت هستند و می‌توانند هر چیزی را از یک دستگاه تا یک RV کامل تامین کنند. وات پنل های خورشیدی می تواند از چند تا 300 یا بیشتر متغیر باشد.

این پنل های خورشیدی به راحتی روی زمین نصب می شوند یا از وسیله نقلیه یا سطوح دیگر آویزان می شوند. اغلب، ماژول ها حاوی یک قاب برای نگه داشتن آنها روی زمین هستند. آنها برای تامین برق زمانی که شبکه دور است یا دسترسی به آن دشوار یا گران است ایده آل هستند. پنل های خورشیدی قابل حمل همچنین می توانند در کیت های آمادگی در برابر بلایا مفید باشند زیرا آنها مستقل از شبکه برق کار می کنند.

ویژگی هایی که باید در نظر گرفته شوند

هنگامی که مشتریان شما در حال انتخاب یک سیستم خورشیدی قابل حمل هستند، مهم است که کاربرد و کاربرد مورد نظر را در نظر بگیرید. به عنوان مثال، آیا سیستم فقط یک یا دو تلفن همراه را شارژ می کند یا کل RV را تغذیه می کند؟

ملاحظات کلیدی:

  • ظرفیت سیستم: بسته به تعداد پنل‌های خورشیدی، وات آنها و باتری متفاوت است. تطبیق آن با بارهای قدرت مهم است.

  • اندازه: برخی از کیت ها حاوی چندین پنل خورشیدی بزرگتر هستند که نسبت به کیت های کوچکتر تنها با یک پنل متوسط ​​به فضای بیشتری برای نصب نیاز دارند.

  • دوام: اگر مشتریان شما پانل ها را در هوای بادی یا طوفانی بیرون می گذارند، دریافت یک سیستم مقاوم تر در برابر آب و هوا که می تواند در برابر عناصر مقاوم باشد مفید است.

  • ظرفیت ذخیره سازی: عمر باتری به اندازه بسته باتری و استفاده از آن بستگی دارد. باتری با ظرفیت بیشتر در مناطقی با هوای ابری تر یا برای برنامه هایی با بارهای سنگین تر مفید است. برخی از سیستم ها برای پنل های خورشیدی طراحی شده اند تا باتری را در یک روز شارژ کنند، در حالی که برخی دیگر به چندین روز آفتاب کامل نیاز دارند.

  • مشوق های خورشیدی: اگر RV یک اقامتگاه اولیه یا ثانویه باشد، مشتریان شما می توانند واجد شرایط دریافت اعتبار مالیاتی فدرال خورشیدی باشند. این می تواند به طور قابل توجهی هزینه کل سیستم را کاهش دهد.

  • جک های خروجی برق: برخی از سیستم ها فقط دارای پورت های USB برای تامین برق هستند، در حالی که برخی دیگر دارای پریزهای خانگی 120 ولت AC استاندارد هستند.

  • قابلیت گسترش: برخی از کیت های خورشیدی RV را می توان با افزودن پانل های خورشیدی اضافی گسترش داد. توسعه پذیری گزینه های بیشتری را در آینده باز می کند زیرا سیستم انعطاف پذیرتر است.

  • قیمت: هزینه پنل های خورشیدی قابل حمل به طور گسترده ای از ده ها دلار تا هزاران یا حتی ده ها هزار دلار متفاوت است.

  • تامین مالی: تامین مالی ممکن است برای مشتریان شما در هنگام خرید یک سیستم گران‌تر ضروری باشد. این اغلب در آمازون یا از طریق سایر خرده فروشان در دسترس است.

  • ضمانت‌ها: سیستم‌های خورشیدی قابل حمل اغلب با ضمانت‌هایی همراه هستند، اما معمولاً کوتاه‌تر از موارد موجود برای تجهیزات خورشیدی مسکونی هستند.

  • وزن: برخی از تنظیمات وزن بیشتری نسبت به سایرین دارند. این یک نکته مهم برای مشتریانی است که قادر به بلند کردن چیزهای سنگین نیستند. برخی از ژنراتورهای خورشیدی می‌توانند نسبتاً سنگین باشند و در حین حرکت راحت‌تر شوند.

  • کارایی: پنل های خورشیدی با راندمان بالا با ردپایی کمتر، الکتریسیته بیشتری تولید می کنند.

 

موارد استفاده برای سیستم های پانل خورشیدی قابل حمل

سیستم‌های پانل خورشیدی قابل حمل برای اهداف مختلف طراحی شده‌اند و با پیکربندی‌ها و قابلیت‌های متفاوتی ارائه می‌شوند. به عنوان مثال، برخی از آنها حاوی گیره های تمساح برای اتصالات و پانل های خورشیدی انعطاف پذیر هستند. در زیر در مورد دو کاربرد رایج صحبت خواهیم کرد.

شارژ دستگاه های کوچک در یک سفر جاده ای

این سیستم ها معمولا دارای سلول های خورشیدی، باتری و گاهی اوقات چراغ هستند. برخی از تنظیمات به باتری اجازه می دهند که با برق شبکه شارژ شود و نه منحصراً از انرژی خورشیدی. اغلب، نوع رابط یک پورت USB است که دستگاه هایی را که می توان شارژ کرد محدود می کند

سیستم های پیچیده تر همچنین دارای نمایشگر LCD قدرت و قابلیت شارژ بی سیم خواهند بود. چنین سیستم هایی در زمان قطع برق نیز مفید هستند.

سفر کمپینگ و RV

این سیستم‌ها معمولاً حاوی باتری، کنترل‌کننده شارژ و اینورتر هستند و می‌توانند بارهای مختلفی را برای سفرهای کمپینگ یا سفرهای RV تامین کنند. برخی از آنها مانند ژنراتورهای خورشیدی قابل حمل پیکربندی شده اند و در هنگام قطع برق نیز مفید هستند.

مزایا و معایب پانل های قابل حمل

طرفداران:

  • آنها برق را تامین می کنند و مستقل از شبکه برق کار می کنند. این به افراد کمپینگ و افرادی که در حال حرکت هستند را قادر می‌سازد تا از انرژی خورشیدی قابل حمل حتی در مکان‌های دور دست استفاده کنند.

  • مشتریان شما می توانند زاویه پنل خورشیدی را کنترل کنند، و اطمینان حاصل کنند که با توجه به فصل، موقعیت خورشید و سایه، در زاویه بهینه قرار دارد.

  • آنها برای افراد “کنجکاو خورشیدی” که آمادگی سرمایه گذاری در یک مجموعه خورشیدی روی پشت بام را ندارند، عالی هستند.

  • اگرچه کیت‌های پانل‌های خورشیدی قابل حمل DIY دارای قابلیت‌های متفاوتی هستند، اما قیمت آنها اغلب بسیار کمتر از یک سیستم خورشیدی خانگی است.

  • آنها بدون توجه به مالکیت خانه، مزایای انرژی خورشیدی را در اختیار بخش بزرگتری از جمعیت قرار می دهند.

  • این سیستم های خارج از شبکه می توانند انرژی خورشیدی اضطراری را در هنگام قطع برق فراهم کنند و به آمادگی اضطراری کمک کنند.

  • پنل‌های خورشیدی قابل حمل می‌توانند به کاربران RV اجازه دهند هزینه‌های خود را در برخی از اردوگاه‌هایی که هزینه برق دریافت می‌کنند، کاهش دهند.

 

معایب:

  • از آنجایی که آنها بر روی سطحی مانند سقف ثابت نیستند، باید هر بار که از آنها استفاده می شود نصب شوند.

  • پنل های خورشیدی قابل حمل معمولاً به هیچ چیز متصل نمی شوند. بنابراین، هوای شدید می تواند به آنها آسیب برساند و سرقت یا خرابکاری نیز می تواند یک موضوع باشد.

  • پنل های خورشیدی مسکونی معمولا دارای قاب آلومینیومی و شیشه یا مواد پلی کربنات روی صورت هستند. اکثر پانل های خورشیدی قابل حمل این کار را نمی کنند و باعث می شود دوام کمتری داشته باشند.

  • آنها فقط در صورت مونتاژ سود می‌برند و به ندرت به طور مداوم استفاده می‌شوند، برخلاف سیستم خورشیدی خانگی که روزانه ارزش تولید می‌کند.

  • ضمانت‌های پنل‌های خورشیدی قابل حمل معمولاً کوتاه‌تر از پانل‌های پشت بام است.

 

بهترین پانل های قابل حمل موجود در بازار کدامند؟

بهترین پنل های خورشیدی قابل حمل به جای پنل های خورشیدی پلی کریستالی کم کارآمد، مونو کریستال هستند. بنابراین این ماژول ها می توانند در تبدیل نور خورشید به برق بسیار کارآمد باشند.

پنل خورشیدی Bluetti PV200: این پنل خورشیدی 200 واتی تک کریستالی دارای راندمان تبدیل 23.4 درصد است و دارای طراحی تاشو است. با اکثر ژنراتورهای خورشیدی با کانکتورهای MC4 سازگار است.

پنل خورشیدی Bluetti PV350: این پنل 350 واتی از همان راندمان تبدیل بالایی برخوردار است و از فناوری پیشرفته چند لایه استفاده می کند. می گوید می توان آن را با آب پاشید، اما نباید زیر باران رها شود یا در آب غوطه ور شود.

پنل خورشیدی 200 واتی Jackery SolarSaga : این پنل دارای راندمان تبدیل تا 24.3٪ است و با استفاده از سه پایه قرار می گیرد. این پنل خورشیدی تاشو دارای کیف حمل و استاندارد IP67 ضد آب است.

چمدان خورشیدی تاشو تک کریستالی 100 وات 12 ولتی با وویجر : این چمدان حاوی دو پنل خورشیدی 50 واتی و یک پایه آلومینیومی قابل تنظیم مقاوم در برابر خوردگی است. این شامل یک کنترلر شارژ با محافظت از شارژ بیش از حد و 10 سال ضمانت است، اما کمی سنگین تر از بهترین پنل های خورشیدی قابل حمل دیگر با 26.6 پوند است.

پنل خورشیدی 160 واتی EcoFlow : این ماژول PV دارای طراحی تاشو است و تنها 15.4 پوند وزن دارد. این محصول دارای استاندارد IP68 مقاومت در برابر گرد و غبار و آب است و کیف حمل آن به عنوان پایه نگهدارنده عمل می کند.

آیا پانل های خورشیدی قابل حمل ارزش این کار را دارند؟

اگر مشتریان شما به سیستم های خورشیدی متحرک با طراحی فشرده علاقه مند هستند، گزینه های بسیار خوبی در دسترس هستند. این نیروگاه های قابل حمل به کاربران این امکان را می دهد که دستگاه ها را شارژ کنند یا حتی یک RV را تغذیه کنند. آنها قابل حمل تر از پانل های خورشیدی پشت بام هستند اما همچنین دوام کمتری دارند و معمولاً ضمانت های کوتاه تری دارند.

دوره های آموزش نصب و مدیریت نیروگاه های خورشیدی ما:

دوره جامع طراحی و نصب نیروگاه خورشیدی

طراحی و نصب توربین بادی

مدیریت پروژه نیروگاه خورشیدی

دوره های آموزش تخصصی انرژی خورشیدی ما:

طراحی نیروگاه خورشیدی مگاواتی

طراح نیروگاه خورشیدی (فتوولتائیک) متصل به شبکه

دوره سولار ماینینگ

درباره آکادمی مازند سولار

آکادمی مازند سولار یک مجوعه پیشرو در زمینه نصب و فروش پنل‌های خورشیدی و انرژی‌های تجدیدپذیر و ارائه آموزش های حرفه ای در خصوص انرژی های تجدیدپذیر  است. هدف ما ارتقاء استفاده از انرژی‌های پاک و کاهش آلودگی هوا است. با تیمی متخصص و با تجربه ، ما برای ارائه راهکارهای انرژی‌های نوین و سازگار با محیط زیست آماده‌ایم. به ما بپیوندید و به یک آینده سبز و پرنشاط کمک کنید.

[وب‌سایت ما](mazandsolaracademy.ir) | تماس با ما:  09115607171 – 0113310544

مطالب بیشتر:

پانل های خورشیدی لایه نازک | Thin-Film Solar Panels

سلول های خورشیدی | انواع سلول های خورشیدی | Solar Cells

فتوولتائیک نسل سوم

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://mazandsolaracademy.ir/?p=3682
اشتراک گذاری:
نویسنده
مطالب بیشتر
برچسب ها:

نظرات

0 نظر در مورد پنل خورشیدی قابل حمل | پنل خورشیدی قابل حمل چیست | Portable PV Panel

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.