0
0

گرمای پاک | گرمایش شهری بدون فسیل

267 بازدید

گرمای پاک | نیاز به جایگزینی وابستگی اروپا به سوخت های فسیلی با منابع انرژی تجدیدپذیر هرگز به این فوریت نبوده است . 

گرمایش و سرمایش نیمی از مصرف انرژی اتحادیه اروپا را تشکیل می دهد. تقریباً سه چهارم این انرژی از سوزاندن سوخت های فسیلی گران قیمت و آلوده به دست می آید.

در سرتاسر اروپا، جوامع کوچک و بزرگ در تلاشند تا سیستم‌های گرمایش منطقه‌ای خود را به انرژی‌های تجدیدپذیر تبدیل کنند.

مستند جدید بانک واچ، گرمای پاک، دو نفر پیشتاز در رقابت انرژی های تجدیدپذیر – Szeged در مجارستان و Salaspils در لتونی را به نمایش می گذارد. این دو شهر قبلاً برای گرمایش کاملاً به گاز فسیلی وابسته بودند. اما داستان‌های آن‌ها ثابت می‌کند که سیستم‌های گرمایش منطقه‌ای که با انرژی حرارتی خورشیدی یا زمین گرمایی کار می‌کنند، حتی اگر تا حدی باشند، چیز علمی تخیلی نیستند. آنها آینده در حال ساخت هستند.

شهر هایی که سیستم‌ گرمایشی خود را به انرژی‌های تجدیدپذیر تغییر دادند:

Szeged(سِگِد) ، سومین شهر بزرگ مجارستان ، در حوضه پانونی، منطقه ای با پتانسیل زمین گرمایی قابل توجه واقع شده است با توجه به اینکه آب‌های حرارتی مجارستان مدت‌هاست برای صنعت آبگرم معروف آن استفاده می‌شود ، بهره‌برداری از منابع زمین گرمایی آن برای گرمایش گام بعدی منطقی بود . دانشگاه Szeged که در شهر برای شروع کاوش در شهر لابی کردند . امکانات آبهای زمین گرمایی آن ، انرژی زمین گرمایی در سال 2013 در Szeged به بهره برداری رسید امروزه ، این یکی از بزرگترین بهسازی های زمین گرمایی سیستم گرمایش منطقه ای در اروپا است .

سالاسپیلس شهری در 18 کیلومتری جنوب شرقی ریگا ، پایتخت لتونی است اگرچه سیستم گرمایش شهری در لتونی بسیار رایج است ، مانند اکثر سیستم‌های گرمایش منطقه‌ای در اروپای مرکزی و شرقی، alapils قدیمی بود ، بسیار ناکارآمد و متکی به گاز فسیلی بود در سال 20 ، شرکت گرمایش منطقه ای شهرداری ، Alaspils iltums با استفاده از پانل های حرارتی خورشیدی ، انباشته شدن یک دیگ تراشه چوب در تولید گرما در تلاش برای کاهش وابستگی آن به گازهای فسیلی علاوه بر این، این شرکت به مشتریان کمک می‌کند تا با استفاده از راه‌حل‌های پیشرفته‌تر فناوری برای کنترل تقاضای گرما ، بهره‌وری انرژی خانه‌های خود را بهبود بخشند .

هنوز کارهای زیادی باید انجام شود، نه تنها برای جابجایی کامل گاز فسیلی به عنوان سوخت گرمایشی، بلکه برای اطمینان از پایداری واقعی سیستم های گرمایش منطقه ای. سیستم های انرژی زمین گرمایی به طور خاص نیاز به ترکیب فناوری دارند که انتشار متان و سولفید هیدروژن را حذف می کند و از تخلیه فاضلاب که می تواند دریاچه ها و رودخانه های مجاور را آلوده کند، جلوگیری می کند.

علاوه بر این، شهرداری هایی که به دنبال تبدیل سیستم های گرمایش منطقه ای خود به منابع انرژی تجدیدپذیر هستند، باید سرمایه گذاری در بهره وری انرژی را در اولویت قرار دهند. عایق بندی و مقاوم سازی مناسب ساختمان های مسکونی، تجاری و عمومی برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای و کاهش قبوض انرژی ضروری است. اما مهمتر از همه، سیستم های گرمایش شهری باید توسط کارشناسانی که شرایط و منابع را در سطح محلی درک می کنند، برنامه ریزی شود.

سیستم های گرمایش شهری در هر دو شهر Szeged و Salaspils نشان دهنده یک گام مهم رو به جلو است، و تجربه آنها می تواند برای بسیاری از شهرهای دیگر که نیاز به پایان دادن به اتکای ما به سوخت های فسیلی را درک می کنند، مفید باشد.

یک فرآیند مشارکتی

مشارکت عمومی برای توسعه سیستم های گرمایش منطقه ای پیشرفته در سالاسپیلس و در سگد کلیدی بوده است. هر دو شرکت گرمایش منطقه ای زمان و تلاش قابل توجهی را برای همکاری با مشتریان و ساکنان محلی برای توضیح مزایای تعویض منابع سوخت و اتخاذ اقدامات بهینه سازی انرژی سرمایه گذاری کردند.

 

انرژی های تجدیدپذیر امنیت انرژی را افزایش می دهند

Ina Berzina-Veita، مدیر عامل شرکت Salaspils Siltums می‌گوید: « تغییر فقط در مورد گاز نیست، بلکه در مورد سیاست است » .ما بارها احساس کرده ایم که گاز سیاسی شده است .

جنگ روسیه در اوکراین و سلاح‌سازی کرملین از صادرات انرژی‌های فسیلی یادآور بی‌رحمانه‌ای بوده است که تغییر به سمت انرژی‌های تجدیدپذیر نیز یک موضوع امنیت انرژی است. بورا ماکوویسینه از سگد می‌گوید: « من مطمئناً خوشحالم که این تغییر زمین گرمایی اتفاق می‌افتد، زیرا با دانستن وضعیت سیاسی فعلی، بهتر است گاز خود را از شخص دیگری دریافت نکنید، بلکه زمین خودتان انرژی را تأمین کند. . 

قیمت‌های گاز فسیلی به‌ویژه بی‌ثبات بوده است، بنابراین جوامعی که برای کاهش وابستگی خود به گاز تلاش می‌کنند، در موقعیت بهتری برای عبور از این زمان‌های نامشخص هستند. گابور می‌گوید : « دانستن اینکه ما که در این خانه‌ها زندگی می‌کنیم کمک می‌کند که تحت تأثیر این افزایش عظیم قیمت بنزین نباشیم. »

تامین مالی اتحادیه اروپا می تواند تفاوت ایجاد کند

سوزاندن سوخت‌های فسیلی برای گرمایش، بحران آب و هوایی را تشدید می‌کند، در زمانی که اثرات آن، از جمله سرمای شدید و طوفان‌های شدید برف، در حال حاضر به قیمت جان و معیشت در سراسر جهان، عمدتاً در جنوب جهانی، تمام شده است. در بسیاری از شهرها، گرمایش با سوخت نفت، زغال سنگ یا حتی گاز فسیلی یکی از عوامل اصلی آلودگی هوا است.این وظیفه ماست که تا حد امکان آلودگی را کاهش دهیم ساندور ناگی، معاون شهردار سگد می گوید.

تبدیل شبکه های گرمایش منطقه ای برای استفاده از منابع انرژی تجدید پذیر نیاز به سرمایه گذاری قابل توجهی دارد. اما بودجه سخاوتمندانه اتحادیه اروپا برای شهرداری‌ها در دسترس است تا اطمینان حاصل شود ساکنان خود می‌توانند خانه‌های خود را بدون پرداخت هزینه از طریق دماغ گرم نگه دارند. به عنوان مثال، در Szeged و Salaspils، پول اتحادیه اروپا تا 40 درصد از کل هزینه ها را پوشش می دهد.

چندین بودجه اتحادیه اروپا برای حمایت از نوسازی سیستم های گرمایش منطقه ای، از جمله صندوق انسجام، برنامه های LIFE و Horizon Europe و صندوق مدرنیزاسیون، که فقط برای برخی از کشورهای عضو باز است، در دسترس است.

هزینه های یک پروژه زمین گرمایی از قبل پرداخت می شود، اما پروژه های سوخت فسیلی توسط نسل های آینده پرداخت می شود.

Tamás Medgyes، افسر عملیات در Szetáv، ارائه دهنده گرمایش منطقه Szeged می گوید.

اکنون، مقامات در Szeged و Salaspils به دنبال گسترش شبکه های گرمایش منطقه ای خود هستند تا گرمایش پایدار و مقرون به صرفه برای خانوارهای بیشتری فراهم کنند.

دیری نمی‌گذرد که سیستم‌های گرمایشی تمیز و کارآمد استاندارد طلایی شهرداری‌های سراسر اتحادیه اروپا هستند.

دانش وجود دارد و بودجه در دسترس است. ساکنان لیاقت کمتری ندارند.

دوره های آموزش نصب و مدیریت نیروگاه های خورشیدی ما:

دوره جامع طراحی و نصب نیروگاه خورشیدی

طراحی و نصب توربین بادی

مدیریت پروژه نیروگاه خورشیدی

دوره های آموزش تخصصی انرژی خورشیدی ما:

طراحی نیروگاه خورشیدی مگاواتی

طراح نیروگاه خورشیدی (فتوولتائیک) متصل به شبکه

دوره سولار ماینینگ

درباره آکادمی مازند سولار

آکادمی مازند سولار یک مجوعه پیشرو در زمینه نصب و فروش پنل‌های خورشیدی و انرژی‌های تجدیدپذیر و ارائه آموزش های حرفه ای در خصوص انرژی های تجدیدپذیر  است. هدف ما ارتقاء استفاده از انرژی‌های پاک و کاهش آلودگی هوا است. با تیمی متخصص و با تجربه ، ما برای ارائه راهکارهای انرژی‌های نوین و سازگار با محیط زیست آماده‌ایم. به ما بپیوندید و به یک آینده سبز و پرنشاط کمک کنید.

[وب‌سایت ما](mazandsolaracademy.ir) | تماس با ما:  09115607171 – 0113310544

مطالب بیشتر:

انرژی باد | انرژی بادی چیست | wind energy

انرژی خورشیدی با الهام از طبیعت

مزارع بادی چه هستند | مزرعه بادی | wind farm

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://mazandsolaracademy.ir/?p=3741
اشتراک گذاری:
نویسنده
مطالب بیشتر
برچسب ها:

نظرات

0 نظر در مورد گرمای پاک | گرمایش شهری بدون فسیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.