0
0

تابلو های AC و DC | تابلو های برق خورشیدی

758 بازدید

تابلو های AC و DC | تابلوهای خورشیدی، برای تبدیل انرژی خورشیدی به برق مورد استفاده قرار می‌گیرند. این تابلوها معمولاً شامل چندین ماژول خورشیدی هستند که به عنوان پنل‌های خورشیدی نیز شناخته می‌شوند. این ماژول‌ها از سلول‌های خورشیدی تشکیل شده‌اند که نور خورشید را به انرژی الکتریکی تبدیل می‌کنند.

تابلوهای خورشیدی معمولاً در دو نوع AC (جریان متناوب) و DC (جریان مستقیم) طراحی می‌شوند

تفاوت بین توان جریان متناوب (AC) و جریان مستقیم (DC).

AC مخفف جریان متناوب و DC برای جریان مستقیم است. برق AC و DC به جریان جریان یک بار الکتریکی اشاره دارد. هر کدام نشان دهنده نوعی “جریان” یا شکلی است که جریان الکتریکی می تواند داشته باشد.  جریان سرعت جریان بار الکتریکی (یعنی جریان الکترون ها) است.

اگرچه ممکن است کمی فنی به نظر برسد، تفاوت بین این دو نسبتاً اساسی است:

  • جریان مستقیم همیشه در یک جهت جریان دارد.
  • جریان متناوب، همانطور که از نام آن انتظار می رود، به طور مکرر جهت را تغییر می دهد (اگرچه حرکت رفت و برگشت الکترون ها همچنان انرژی را به دستگاه انتهایی منتقل می کند).

پروفسور کارل ک. برگرن، پروفسور برق می‌گوید : «یک راه ساده برای تجسم تفاوت این است که هنگام ترسیم نمودار، جریان DC مانند یک خط صاف به نظر می‌رسد، در حالی که جریان AC روی یک نمودار یک الگوی سینوسی یا موج مانند ایجاد می‌کند.

تاریخچه برق: نبرد بین AC و DC

هنگامی که برق برای اولین بار توسعه یافت و مورد استفاده قرار گرفت، مشخص نبود که آیا AC یا DC به روش غالب تامین الکتریسیته تبدیل خواهد شد. دو پیشگام معروف برق – توماس ادیسون و نیکولا تسلا – هر کدام یکی از این گزینه‌ها را ارتقا دادند.

تسلا AC را ثبت کرده بود، در حالی که ادیسون حق اختراع در DC را داشت. در ابتدا DC استاندارد بود. با این حال، یکی از مشکلات DC این است که به راحتی به ولتاژهای بالاتر یا پایین تر تبدیل نمی شود – که واضح است برای برنامه های مختلف مفید است.

AC این مشکل را حل می کند. می توان آن را با استفاده از ترانسفورماتورها به ولتاژهای مختلف تبدیل کرد و همچنین برای شرکت های برق انتقال برق AC در فواصل طولانی آسان تر است . بنابراین، علی‌رغم کمپین اطلاعات نادرست ادیسون برای بی‌اعتبار کردن AC به عنوان خطرناک (که در آن او تا آنجا پیش رفت که علناً حیوانات را برق گرفت!)، در دراز مدت برنده شد.

آیا وسایل خانه از DC یا AC استفاده می کنند؟

پاسخ کوتاه «هر دو» است.  برقی که به خانه شما جریان می یابد برق AC است. در نتیجه، اکثر لوازم خانگی – یخچال و فریزر، اجاق‌های برقی، مایکروویو و غیره – با برق AC کار می‌کنند.

با این حال، باتری ها از جریان مستقیم استفاده می کنند: آنها یک ترمینال مثبت و منفی دارند و جریان همیشه در یک جهت بین آن نقاط جریان دارد – از قطب مثبت به منفی در هنگام تخلیه.

از آنجایی که باتری ها با DC کار می کنند، بسیاری از وسایل الکترونیکی که استفاده می کنید – مانند لپ تاپ و تلفن همراه شما – با DC نیز کار می کنند.

انرژی خورشیدی AC یا DC است؟

پنل های خورشیدی جریان مستقیم تولید می کنند: تابش خورشید به پانل ها جریان الکترون ها را تحریک می کند و جریان ایجاد می کند. از آنجایی که این الکترون ها در یک جهت جریان دارند، جریان مستقیم است.

یک اینورتر خورشیدی
اینورتر در یک خانه، تبدیل DC به AC.

نیاز به اینورتر

به همین دلیل است که سیستم های PV خورشیدی از اینورتر استفاده می کنند . اینورتر انرژی DC را به انرژی AC تبدیل می کند تا بتوان از آن در خانه استفاده کرد یا به شبکه برق فرستاد (علاوه بر برخی عملکردهای دیگر).

و در مورد آن دستگاه های DC چطور؟ آداپتور برق که بخشی از شارژر این دستگاه ها است، در واقع نوعی اینورتر است. آنها منبع تغذیه شبکه AC را به برق DC تبدیل می کنند که می تواند توسط دستگاه استفاده شود.

بنابراین، هنگامی که لپ تاپ خود را در خانه با انرژی خورشیدی خود وصل می کنید، برق DC پانل های خورشیدی توسط اینورتر شما به AC تبدیل می شود، سپس توسط اینورتر لپ تاپ شما به DC تبدیل می شود تا لپ تاپ شما بتواند از آن استفاده کند!

خوشبختانه، نرم‌افزار خورشیدی وجود دارد که می‌تواند در اجرای واقعی این مفاهیم با طراحی منظومه شمسی، بار را کاهش دهد .  برخی از ویژگی‌هایی را که باید هنگام بررسی راه‌حل به دنبال آن باشید، شرح می‌دهد.

در مورد پانل های خورشیدی AC چطور؟

همانطور که در بالا توضیح دادیم، پنل های خورشیدی سنتی انرژی DC تولید می کنند. سپس این انرژی توسط اینورتر به برق AC تبدیل می شود. این در صورتی است که سیستم PV شما شامل یک اینورتر رشته ای (که انرژی یک یا چند رشته پنل های خورشیدی را تبدیل می کند) یا میکرواینورترها (که آن را برای پنل های خورشیدی فردی یا در برخی موارد کمی تبدیل می کند) باشد.

با این حال، ممکن است نام پنل های خورشیدی AC را نیز شنیده باشید. اگر پنل های خورشیدی ذاتا DC تولید می کنند، پس اینها چیست؟

پانل های خورشیدی AC چیست؟

پانل های AC به سادگی پنل های خورشیدی هستند که دارای میکرواینورترهایی هستند که در آنها ادغام شده است.

طراحی سیستم با استفاده از پنل های AC مانند طراحی سیستم با میکرواینورتر است، با این تفاوت که نصاب نیازی به خرید و اتصال میکرواینورترها ندارد.

در مورد ذخیره سازی خانه چطور؟

باتری های ذخیره سازی خانگی متصل به خورشیدی از همان مدل عمومی استفاده می کنند. باتری های DC انرژی را از طریق یک اینورتر برای تبدیل آن به AC اجرا می کنند. “باتری های AC” موجود در بازار به سادگی دارای یک اینورتر داخلی هستند که به آنها اجازه می دهد DC را مستقیماً به AC تبدیل کنند.

 

اگر میخواهید در آمد از صنعت خورشیدی داشته باشید ما با آموزش تکنیک های اصولی و بروز شما را وارد این صنعت خارق العاده و کسب در آمد بالا از انرژی خورشیدی میکنم .

 

نحوه شرکت در دوره های تخصصی ما:

برای شرکت در دوره های ما میتوانید هم به صورت حضوری و هم غیر حضوری (خرید دوره) ما در شهر های ساری و شیراز دوره های خود را به صورت حضوری برگذار میکنم اگر از این شهر ها نیستید و علاقمند یاد گیری  این صنعت دارید میتوانید از دوره های آنلاین ما استفاده کنید برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس حاصل فرمایید .تماس با ما:  09115607171 – 0113310544

دوره های آموزش نصب و مدیریت نیروگاه های خورشیدی ما:

دوره جامع طراحی و نصب نیروگاه خورشیدی

طراحی و نصب توربین بادی

مدیریت پروژه نیروگاه خورشیدی

دوره های آموزش تخصصی انرژی خورشیدی ما:

طراحی نیروگاه خورشیدی مگاواتی

طراح نیروگاه خورشیدی (فتوولتائیک) متصل به شبکه

دوره سولار ماینینگ

درباره آکادمی مازند سولار

آکادمی انرژی خورشیدی مازندران، از سال ۱۳۹۸ با به کار گیری اساتید مجرب و با هدف آموزش و ارتقاء سطوح مهارت های فنی و عملی فارغ التحصیلان دانشگاهی و نیروهای شاغل در بخش های مرتبط در زمینه انرژی های تجدید پذیر مانند انرژی خورشیدی و انرژی بادی فعالیت خود را آغاز نمود.

در حال حاضر، آکادمی انرژی خورشیدی مازندران، اولین و تنها آموزشگاه دارای مجوز رسمی آموزش در زمینه انرژی های نو از سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در استان مازندران، است، که دوره های تخصصی و کاربردی در زمینه انرژی های نو برای گروه های مختلف برگزار می نماید.

علاوه بر این در ارتباط با سابقه درخشان آکادمی انرژی خورشیدی مازندران، باید یادآور شد که این آکادمی تاکنون موفق به برگزاری 72 دوره آموزشی شامل دوره طراحی سیستمهای فوتوولتاییک، دوره نصاب پنل های خورشیدی، دوره طراحی توربین بادی و دوره نصاب توربین بادی شده است و 369 نیروی آماده به کار تربیت و روانه بازار کار نموده است.

این مجموعه مفتخر است در سال 1401 شعبه دوم خود را در شهر زیبای شیراز افتتاح نموده است.

[وب‌سایت ما](mazandsolaracademy.ir) | تماس با ما:  09115607171 – 0113310544

مطالب بیشتر:

سازه خورشیدی | اصول نصب سازه خورشیدی (جهت) | نکات آموزشی کوتاه

نانو تکنولوژی | کاربرد نانو تکنولوژی در انرژی خورشیدی

مزارع بادی چه هستند | مزرعه بادی | wind farm

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://mazandsolaracademy.ir/?p=3730
اشتراک گذاری:
نویسنده
مطالب بیشتر
برچسب ها:

نظرات

0 نظر در مورد تابلو های AC و DC | تابلو های برق خورشیدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.