0
0

بهره‌برداری از شهرک‌های انرژی خورشیدی آغاز شد

105 بازدید

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: مکان‌یابی شهرک‌های انرژی خورشیدی در برخی استان‌ها انجام شده که تعدادی از آنها به مرحله بهره برداری رسیده است.

خبرگزاری میزان نوشت: _ علی رسولیان در نشست هم اندیشی با فعالان صنایع کیف، کفش و نساجی خراسان رضوی با بیان اینکه مکان‌یابی شهرک‌های خورشیدی در برخی استان‌ها انجام شده و تعدادی از آنها به مرحله بهره برداری رسیده است، گفت: هم اکنون زمین‌های لازم برای ایجاد شهرک خورشیدی در ۹۲ شهرک صنعتی کشور شناسایی شده و سازمان صنایع کوچک آماده واگذاری زمین مورد نیاز برای راه‌اندازی نیروگاه خورشیدی به سرمایه گذاران است و همه مجوزهای لازم برای اتصال به شبکه برق را به سرمایه گذار اعطا می‌کند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: براساس مصوبه اخیر سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، در صورتی که سرمایه‌گذاری، زمین در یکی از شهرک‌های صنعتی در اختیار داشته باشد اما نتواند کارگاه صنعتی خود را در آن ایجاد و در آن قطعه زمین نسبت به ایجاد نیروگاه خورشیدی اقدام کند، به عنوان عملیات ساخت و ساز از او پذیرفته می‌شود.

وی پاسخگویی به مردم را از موارد مورد تاکید وزیر صنعت، معدن و تجارت دانست و ادامه داد: انجام این وظیفه از سوی معاونین و مدیران این وزارتخانه هم به صورت حضوری و هم به صورت الکترونیکی در حال انجام است و آنان موظف هستند به فعالان اقتصادی در کوتاه‌ترین زمان ممکن و به صورت کتبی پاسخگویی داشته باشند.

رسولیان، شفافیت و اصلاح فرآیندها را لازمه توسعه صنعتی کشور نام برد و تصریح کرد: باید همه فعالان اقتصادی از مزیت‌های داخل کشور بهره گیرند، باید فرآیندها به گونه‌ای باشد که همه آنان به صورت مساوی از ظرفیت‌ها و تسهیلات بهره گیرند که این موضوع نیز به صورت الکترونیکی باید دنبال شود، از سوی دیگر فرآیندهای واگذاری زمین در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور توسط سازمان صنایع کوچک به طور کامل الکترونیکی شده است.

وی نوسازی و بهسازی خطوط تولید را لازمه این بخش در کشور دانست و خاطر نشان کرد: تامین مالی لازم در این حوزه از سوی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران انجام گرفته است و بزودی وارد مرحله اجرایی می‌شود که در این صورت بخش‌های مرتبط با صنایع کیف، کفش و نساجی شرایط بهتری خواهند داشت.

 

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://mazandsolaracademy.ir/?p=3127
اشتراک گذاری:
ایمان حسن خانی
مطالب بیشتر
برچسب ها:

نظرات

0 نظر در مورد بهره‌برداری از شهرک‌های انرژی خورشیدی آغاز شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.