0
0

چگونه در مسیر صفر خالص پیش برویم

351 بازدید

در نظرسنجی اخیر HSBC Transition Pathways که توسط Kantar انجام شد، ما به دنبال درک احساسات شرکت‌های انرژی کوچک و متوسط ​​(SMEs) در مورد انتقال و بررسی برخی از اهرم‌هایی بودیم که آنها می‌کشند تا اطمینان حاصل کنیم که در این بخش مرتبط باقی می‌مانند، جایی که سرمایه سرمایه‌گذاری در آن است. رفتن و تاثیرات احتمالی برای تامین کنندگان

این مقاله به برخی از این سوالات متداول پرداخته و ابزارهای مفیدی را برای کمک به شما در سفر ارائه می کند.

چرا به یک طرح انتقال نیاز دارم؟ آیا آنها فقط برای شرکت های بزرگ یا بورسی نیستند؟

طرح های انتقالی خطرات را محدود می کنند و منافعی را ایجاد می کنند. در سمت ریسک، برنامه ریزی برای انتقال انرژی برای اطمینان از اینکه مدل های تجاری مرتبط و سودآور در بلندمدت باقی می مانند، حیاتی است.

یکی از ریسک های اصلی مربوط به دارایی های سرگردان است. محققان تخمین زده‌اند که نیمی از دارایی‌های جهان مربوط به سوخت‌های فسیلی، مانند خطوط لوله و نیروگاه‌ها، می‌توانند تا سال 2036 در شرایط انتقال صفر خالص بی‌ارزش شوند .

اما فقط زیرساخت های اصلی تحت تأثیر قرار نمی گیرند. به عنوان مثال، با تبدیل شدن سهم بیشتری از وسایل نقلیه، به پمپ بنزین‌های کمتری نیاز خواهد بود و شبکه‌های توزیع سوخت‌های قابل احتراق مانند گاز یا چوب – که هنوز تا 30 درصد مصرف انرژی در هند 2 را تشکیل می‌دهند – اضافی خواهند شد.

مزیت کسب و کار کوچکتر این است که شما یا به اندازه کافی انعطاف پذیر هستید تا تغییرات گسترده ای در فرآیندهای ایجاد شده ایجاد کنید، یا به اندازه کافی کوچک هستید تا کل استراتژی خود را بر اساس رویکرد اول آب و هوا بسازید  .

در نظرسنجی اخیر Transition Pathways، مطمئناً 80٪ از شرکت های کوچکتر (5 میلیون دلار – 9.9 میلیون دلار گردش مالی درآمد) این احساس را دارند که تأیید کردند شروع به برنامه ریزی برای صفر خالص کرده اند و بیش از 92٪ از شرکت هایی که پاسخ می دهند صفر خالص است. اساسی یا مهم برای رشد کسب و کار.

اکثر شرکت های انرژی در مورد هدف خالص صفر انتشار گاز تا سال 2050 صحبت می کنند. عجله چیست؟

دلایل زیادی وجود دارد که چرا باید اکنون برنامه ریزی و اقدام کرد.

اولاً، احساسات کسب‌وکار در نظرسنجی ما نشان می‌دهد که شرکت‌ها به سمت افق‌های کوتاه‌تر کار می‌کنند. به عنوان مثال، 69 درصد از SMEهایی که دارای هدف صفر خالص محدوده 1 و 2 بودند، امیدوار بودند که بین سال‌های 2025 تا 2030 به آن دست یابند و بسیاری از آنها از اهداف مبتنی بر علم برای حمایت از مسیر خود استفاده می‌کردند.

ثانیاً، با توجه به افزایش روزافزون آب و هوای شدید مرتبط با آب و هوا، که آسیب قابل توجهی به اقتصاد و امنیت غذایی وارد می‌کند، انتظار می‌رود دولت‌ها و تنظیم‌کننده‌ها نسبت به شرکت‌هایی که در تغییرات آب‌وهوایی نقش دارند، سخت‌گیرانه‌تر عمل کنند. فعالانه برای این پاسخ سیاست اجتناب ناپذیر آماده شوید 4 .

و ثالثاً، ما می‌بینیم که مزیت حرکت اول کمک می‌کند تا سهم بازار را در میان مصرف‌کنندگانی که ترجیح می‌دهند برای برندهایی که تغییرات آب و هوایی را مورد توجه قرار می‌دهند، به دست آورند . سرمایه گذاران و بانک ها نیز آماده اند تا تامین مالی را با شرایط ترجیحی برای شرکت هایی با اهداف پایدار گسترش دهند. صندوق کوچک و متوسط ​​سبز HSBC انگلستان یکی از این نمونه‌ها است که اگر مدل کسب‌وکار و اهدافشان به نتایج پایدار کمک کند، به مشتریان با قیمت‌گذاری ترجیحی پاداش می‌دهد. همچنین با توجه به روند رو به رشد افراد که تمایل دارند برای کارفرمایان همسو با ارزش های آنها کار کنند، به حفظ کارکنان کمک می کند.

در حالی که محرک‌های اولیه در برنامه‌ریزی انتقال آب و هوا می‌توانند سهم بازار را افزایش دهند یا به طور بالقوه حتی بازارهای جدیدی ایجاد کنند، کسانی که همچنان منتظر می‌مانند در معرض خطر عقب ماندن یا قیمت‌گذاری قرار دارند. ما شاهد کسب‌وکارهای بزرگ (2.5 میلیارد دلار گردش مالی) بودیم که در دو تا سه سال آینده با استفاده از قیمت‌گذاری (68٪) و مقررات تدارکات (65٪) بر انتشارات حوزه 3 خود تأثیر می‌گذارند. با تشدید این فشارها، کسب‌وکارهای کوچکتر می‌توانند با قرار دادن خود به عنوان شرکای کم کربن، از طریق آموزش، صدور گواهینامه و یک چارچوب شفاف و گزارش‌دهی، جلوتر از این منحنی باشند.

طرح انتقال آب و هوای من چگونه باید باشد؟

مسیرهای مختلف زیادی وجود دارد، و گزینه‌های مختلف فناوری زیادی وجود دارد، اما همه چیز با یک برنامه شروع می‌شود. اولین قدم این است که میزان انتشار گازهای گلخانه ای خود را درک کنید و برخی اهداف را تعیین کنید. اندازه‌گیری منابع و سطوح انتشار گازهای گلخانه‌ای فعلی، اولین قدم ضروری – و مقرون به صرفه است.

کار بعدی و دشوارتر این است که تصور کنید شرکت شما باید در آینده چه کاری انجام دهد تا در مسیر صفر خالص قرار گیرد. این برای خطوط کسب و کار قدیمی چه معنایی دارد؟ چه کسب و کارهای جدیدی ممکن است تکامل یابند؟ این اغلب مستلزم آن است که شرکت ها نسبت به یک برنامه تجاری معمولی به چشم انداز بلندمدت فکر کنند. بسیاری از شرکت های انرژی اهداف موقتی را برای نشان دادن اهداف خود تعیین کرده اند.

به محض اینکه برنامه ای در محل وجود داشته باشد، بانک ها و سرمایه گذاران می خواهند بدانند که آیا بودجه آن تامین می شود یا خیر: چه مقدار از مخارج سرمایه ای شما به سمت انتقال می رود؟

در نظرسنجی، واضح بود که تنها کسب‌وکارهای بزرگ مقیاس نیستند که پول نقد را به برنامه‌های انتقالی خود اختصاص می‌دهند، 59 درصد از شرکت‌های کوچک و متوسط ​​تقریباً 6 تا 10 درصد از سرمایه را روی صفر خالص سرمایه‌گذاری می‌کنند. بررسی ما نشان می‌دهد که کسب‌وکارهای انرژی کوچک و متوسط ​​دریافتند که رشد سبد انرژی‌های تجدیدپذیر، ارزیابی‌های چرخه عمر و تحرک الکتریکی، بالاترین سرمایه‌گذاری‌های فعلی بدون کربن هستند.

آنچه دلگرم‌کننده‌تر است این است که در حال حاضر 19 درصد از SMEها بیش از 10 درصد از سرمایه خود را صرف صفر خالص می‌کنند و به نظر می‌رسد که در دو تا سه سال آینده با 22 درصد افزایش به 41 درصد از SMEها می‌رسد.

برنامه های انتقال باید با خطوط تجاری موجود ترسیم شوند تا ذینفعان بتوانند کاهش انتشار گازهای گلخانه ای را در طول زمان ببینند و نقشه برداری کنند. و نیاز به تامین مالی دارند. اگر این دو مورد وجود داشته باشد، به عنوان یک بانک می‌توانیم راحتی زیادی داشته باشیم که شرکت در مسیر درستی قرار دارد.

سب هنبست|رئیس گروه انتقال آب و هوا، HSBC

چگونه می توانم تصویر واضح تری از انتشارات Scope 1 و 2 خود داشته باشم؟

هنگامی که به نتایج نظرسنجی نگاه می‌کنیم، واضح است که اکثر شرکت‌های کوچک و متوسط ​​از چهار راه برای کاهش انتشار آلاینده‌های محدوده 1 و 2 خود استفاده می‌کنند: استفاده و سرمایه‌گذاری در منابع تجدیدپذیر (33%)، ارتقاء و مقاوم‌سازی به زیرساخت‌ها و خدمات تحویل، به عنوان مثال لوله‌ها. (33٪)، استفاده از ساخت و ساز پایدار، ساخت، روش های اجرا (31٪)، و استفاده از راه حل های کم کربن یا EV در حمل و نقل و لجستیک (28٪).

به عنوان بخشی از تلاش های خودمان برای درک تأثیر مجموعه خود، HSBC تخصص خود را برای پشتیبانی از انتقال شما و بحث در مورد برنامه ریزی انتقال شما ایجاد کرده است و ما می توانیم مشتریان را با ارائه دهندگان خدمات مناسب مرتبط کنیم.

اینها شامل، SME Climate Hub ، بخشی از کمپین مسابقه تا صفر سازمان ملل است که ابزارها و منابعی را برای کمک به کسب و کارها برای نظارت بر انتشار کربن ارائه می دهد. اینها شامل کتاب راهنمای 1.5 درجه، برنامه Climate Fit و یک ماشین حساب کربن کسب و کار است که توسط Normative، یک شرکت نرم افزار حسابداری کربن سوئدی، که توسط دانشمندان سابق آب و هوا تأسیس شده و توسط Google پشتیبانی می شود، طراحی شده است.

برای کمک در مورد انتشارات Scope 3 به چه کسی می توانم مراجعه کنم؟

با Scope 3، راه‌های مختلفی برای شروع درگیر شدن در مورد انتشار گازهای گلخانه‌ای وجود دارد – با شبکه خریدار، ارگان‌های صنعت و همچنین با مدیر روابط شما.

نکته قابل توجه، هنگامی که صحبت از چارچوب و گزارش می شود، چارچوب افشای آب و هوای SME باز CDP بر اساس تجربه گسترده CDP در کار با شرکت ها، از جمله بیش از 1800 شرکت کوچک و متوسط ​​در بیش از 50 کشور، ساخته شده است. این چارچوب توانایی شرکت‌های کوچک و متوسط ​​را برای گزارش اثرات و استراتژی‌های آب و هوایی خود به چندین ذینفع بهبود می‌بخشد و پایه‌ای برای پیاده‌سازی ابزارهای گزارش‌دهی ساده در مرکز آب و هوای SME فراهم می‌کند و به آنها کمک می‌کند تا با خریداران و سایر تامین‌کنندگان تعامل داشته باشند.

من یک طرح انتقال آب و هوا دارم، اما بسیار گران خواهد بود. چه نوع گزینه های تامین مالی پایدار در دسترس است؟

پروژه های انتقال آب و هوا برای تامین کنندگان سرمایه از جمله بانک ها و سرمایه گذاران نهادی جذاب هستند. این بدان معناست که طرح‌های معتبر می‌توانند دسترسی به بودجه را بهبود بخشند – البته شرایط هر تأمین مالی به عوامل زیادی بستگی دارد.

HSBC طیف وسیعی از گزینه های تامین مالی سبز و مرتبط با پایداری را برای مشاغلی که مایل به توسعه استراتژی های انتقال آب و هوا هستند، ارائه می دهد. اینها اغلب با شرایط ترجیحی در دسترس هستند، وام‌های سبز مرتبط با پایداری، تأمین مالی تجارت، خرید اجاره و اجاره، ضمانت‌نامه پروژه، اوراق قرضه و بودجه رشد ریسک‌پذیر را پوشش می‌دهند.

 

مطالب بیشتر:

انرژی زمین گرمایی: چالش ها و تحولات

نوآوری در انرژی باد

نصب پنل خورشیدی

دوره های آموزشی ما:

دوره جامع طراحی و نصب نیروگاه خورشیدی

طراحی و نصب توربین بادی

مدیریت پروژه نیروگاه خورشیدی

انرژی‌های تجدید پذیر وتجدید ناپذیر (مقایسه ,مزایا,معایب)

 

درباره آکادمی مازند سولار

آکادمی مازند سولار یک مجوعه پیشرو در زمینه نصب و فروش پنل‌های خورشیدی و انرژی‌های تجدیدپذیر و ارائه آموزش های حرفه ای در خصوص انرژی های تجدیدپذیر  است. هدف ما ارتقاء استفاده از انرژی‌های پاک و کاهش آلودگی هوا است. با تیمی متخصص و با تجربه ، ما برای ارائه راهکارهای انرژی‌های نوین و سازگار با محیط زیست آماده‌ایم. به ما بپیوندید و به یک آینده سبز و پرنشاط کمک کنید.

[وب‌سایت ما](mazandsolaracademy.ir) | تماس با ما:  09115607171 – 0113310544

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://mazandsolaracademy.ir/?p=3636
اشتراک گذاری:
نویسنده
مطالب بیشتر

نظرات

0 نظر در مورد چگونه در مسیر صفر خالص پیش برویم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.