0
0

سبزترین شهرها سرعت خود را از برنامه ها به اجرا تغییر می دهند

153 بازدید

سبزترین شهرها در جهان با توجه به اینکه اکثریت جمعیت جهان در مناطق شهری زندگی می کنند و شهرها 70 درصد از انتشار گازهای گلخانه ای جهانی را تشکیل می دهند، دولت های محلی نقش اصلی را در تخصیص 6 تا 9 تریلیون دلار در سال ایفا خواهند کرد که باید در انتقال پایداری جهانی سرمایه گذاری شود.

 

رالف توری، مدیر تحقیقات شوالیه‌های شرکت، گفت: اما سوال بزرگ‌تر این است که چگونه شهرداری‌ها منابعی برای افزایش شدید کارهای انتقالی که بسیاری از آنها در حال حاضر انجام می‌دهند، برای کاهش سریع انتشار گازهای گلخانه‌ای خود در حالی که همزمان برای شرایط اضطراری مرتبط با آب و هوا در افق آماده می‌شوند، پیدا خواهند کرد. ، در مصاحبه بعدی با شاخص سالانه منتشر شده در ماه مارس.

“این بسیار بزرگتر از آن است که خود دولت های محلی می توانند انجام دهند. اما کاری که آن‌ها می‌توانند انجام دهند این است که با هماهنگی، فرافکنی و رهبری جوامع خود در واکنش به تغییرات آب و هوا، نقش امپرساریو را ایفا کنند.» “در 10 سال گذشته یا کمتر، ما شاهد بوده ایم که طرح ها و استراتژی های جوامع برای واکنش به تغییرات آب و هوا بسیار جاه طلبانه تر از قبل شده است” و تمرکز آنها را از عملیات و تاسیسات شهری گسترش داده تا “سرمایه گذاری مجدد عمده فروشی” در ساختمان ها را متصور شود. ، زیرساخت های ساخته شده و حمل و نقل، از جمله بودجه عمده و جدید برای حمل و نقل عمومی.

از آن نقطه شروع، تجزیه و تحلیل تصویر بزرگ شرکت شوالیه ها به دنبال  سرمایه گذاری محلی جدید است  که شامل موارد زیر است:

• 1.5 تریلیون دلار در سال برای ساختمان های سبز.

• 2 تریلیون دلار در سال برای حمل و نقل با انتشار صفر.

• 1 تریلیون دلار در سال برای ریزشبکه های هوشمند.

رتبه بندی شهرها در شاخص شهرهای پایدار امسال را  اینجا ببینید . پوشش کامل شوالیه های شرکتی از ایندکس را  در اینجا بیابید .

توری گفت، شهرهایی مانند  بریستول، بریتانیا  “در حال حاضر واقعاً در حال اجرا هستند و این می تواند داستان بزرگ دهه 2020 برای دولت های محلی و تغییرات آب و هوایی باشد.” راهبردهای محلی برای مقابله با تامین مالی، تدارکات و همچنین ابعاد آمادگی اضطراری گسترش خواهد یافت، زیرا تغییرات آب و هوایی در شرف بدتر شدن بسیار است – ما این را می دانیم.

این بدان معناست که گام بعدی و اساسی شهرها این است که شروع به ارائه پروژه های بزرگ و جاه طلبانه در مقیاس همسایگی کنند – انجام  بهسازی عمیق بر روی ساختمان های موجود  با صدها نفر، به جای یکبار، توسعه ریزشبکه های منطقه به صورت پشت سر هم برای کشف اینکه کدام مدل ها بهترین کارایی را دارند و چرا، و جمع آوری میلیاردها سرمایه خصوصی که برای تکمیل سرمایه گذاری عمومی مورد نیاز است. سپس آنها باید آنچه را که می دانند به اشتراک بگذارند تا جوامع بتوانند به سرعت بزرگترین موفقیت های یکدیگر را بپذیرند و تطبیق دهند.

او گفت که این تلاش تقویت‌شده مورد نیاز است زیرا “این واقعاً اکنون ما را به گلوی خود خواهد برد.” و هنگامی که فشار وارد می شود، ما به سطحی از سواد آب و هوایی در سطح دولت محلی نیاز خواهیم داشت، که افرادی در داخل تالارهای شهر وجود داشته باشند که بفهمند یک راه حل مسالمت آمیز برای جنگی که ما با طبیعت درگیر آن بوده ایم وجود دارد. دولت‌های محلی و حوزه‌های نفوذ آن‌ها کلید مذاکرات صلح خواهند بود.»

شاخص شهرهای پایدار امسال 70 شهر در سراسر جهان را با 12 شاخص ارزیابی می کند که شامل عواملی مانند کیفیت هوا و انتشار گازهای گلخانه ای، گزینه های حمل و نقل پایدار و وابستگی به خودرو، دسترسی به آب آشامیدنی و انعطاف پذیری در برابر تغییرات آب و هوایی و سیاست انرژی های تجدیدپذیر می شود. برخی از  شهرهای برجسته  در دسته بندی های خاص عبارتند از:

• استکهلم، با کمترین انتشار مستقیم، عمدتاً به دلیل سیستم انرژی منطقه آن.

• Winnipeg، با بهترین کیفیت هوای شهری علیرغم خطر افزایش آتش سوزی در منیتوبا.

• آمستردام، “بهشت حمل و نقل پایدار” که در آن 40% از کل سفرها با دوچرخه و 30% دیگر با پای پیاده انجام می شود.

• کپنهاگ با کمترین مصرف سرانه آب.

• ابیجان، ساحل عاج، با برخی از کمترین میزان انتشار گازهای گلخانه ای مبتنی بر مصرف در جهان – اگرچه “این به احتمال زیاد به دلیل سطح بالای فقر است تا تغییر در سیاست یا سبک زندگی”.

• اسلو، با بیشترین مقاومت در برابر اثرات تغییرات آب و هوایی.

شش شهر پیشرو در رتبه بندی کلی – استکهلم. اسلو؛ کپنهاگ؛ لاهتی، فنلاند؛ لندن، انگلستان؛ و اوکلند، نیوزلند – همان هایی بودند که در سال 2022 در صدر جدول قرار گرفتند. اما امسال، شوالیه های شرکتی رتبه بندی را بر اساس منطقه سازماندهی کردند و یک عامل تعدیل اجتماعی-اقتصادی را برای توضیح شرایط زندگی ناپایدار معرفی کردند.

 شهردار سابق ادمونتون، دان ایوسون در مقدمه ای نوشت : «ممکن است به طور منطقی بپرسیم که آیا ارزیابی همه شهرها با یک استاندارد یکسان، زمانی که برخی هنوز از استثمار استعماری، یا سیاست های ریاضتی تحمیلی و حتی جنگ در حال بهبود هستند، منصفانه است یا حتی منصفانه است یا خیر.  شاخص امسال یا این که آیا می توان آن را در کنار هم قرار دادن شهرهایی با سکونتگاه های غیررسمی عظیم مانند سائوپائولو، برزیل (در رتبه 55)، با سان فرانسیسکو (بیست و یکم)، که تقریباً هیچ کس توانایی پرداخت هزینه زندگی در آن را ندارد، مقایسه کرد.

توری افزود: “اگر فقط به عوامل محیطی نگاه کنید، برخی از فقیرترین شهرهای جهان امتیاز بسیار خوبی کسب می کنند زیرا در حال گرسنگی هستند.” “این انحرافی است، و پایدار نیست.” برای تصحیح آن، او گفت که شاخص امسال درآمد یک کشور را در صورتی که کمتر از میانگین اتحادیه اروپا باشد، ناپایدار تلقی می کند.

توری از استکهلم به عنوان شهری یاد کرد که شروع به بررسی انتشار گازهای گلخانه ای مبتنی بر مصرف خود کرده است – آلودگی کربن موجود در محصولاتی که وارد می کند – به رسمیت شناختن اینکه کشورهای ثروتمند در اقتصاد جهانی به طور فزاینده ای آلاینده های خود را به کشورهایی صادر کرده اند که مصرف خود کمترین کار را انجام داده است. برای گرم کردن فضا

او گفت: «جالب است که ببینیم [استکهلم] چه کاری می تواند در این مورد انجام دهد. این مشکل است. اما حداقل یک شهردار در یک شهر مترقی وجود دارد که به مصرف به عنوان یک موضوع شهرداری نگاه می کند.

توری گفت: با مجموعه ای از اقدامات مبتنی بر نتایج و نتایج، به جای اهداف و سیاست ها، رتبه بندی در شاخص شهرهای پایدار به سرعت تغییر نخواهد کرد: “اینها شاخص هایی نیستند که به یک سکه تبدیل شوند.” اما این فقط یک نشانه دیگر است که شهرها باید در ابتکارات بزرگ و جسورانه سرمایه‌گذاری کنند تا به سرعت عملکرد آب و هوایی خود را افزایش دهند – نه به این دلیل که شاخص چنین چیزی را نشان می‌دهد، بلکه به این دلیل که اندازه و سرعت شرایط اضطراری آب و هوایی آن را ایجاب می‌کند.

او گفت: «ما باید در یک نقطه عطف باشیم. اکنون باید این را از نظر دلاری که باید خرج شود، تلاشی که باید برای آن انجام شود و اولویتی که از شوراها دریافت می‌کند به سطح بعدی برسانیم، و فکر می‌کنم ما در این مرحله هستیم. لحظه.»

به عنوان یکی از معیارهای آن تغییر مداوم، «اکنون بسیار کمتر از 10 یا 20 سال پیش است که رئیس یک سازمان دولتی، یک آژانس حمل و نقل یا هر کسی که در هر یک از آن حوزه های سرمایه گذاری اجتماعی کار می کند به توری گفت: آینده بدون گنجاندن کربن زدایی در تفکر آنها. اولین تحلیلگران و طرفداران آب و هوا دقیقاً این را پیش بینی می کردند، اما اکنون، انتظارات اولیه آنها در حال آزمایش است.

او گفت : «تئوری در روزهای اولیه این بود که اگر ما سواد اقلیمی و ابتکار آب و هوای محلی را نداشته باشیم،   در نقطه‌ای به بشکه اکو فاشیسم خیره شده‌اید . ما همیشه می‌دانستیم که این نهادهای دموکراتیک ما را به چالش می‌کشد، به گونه‌ای که قبلاً هرگز به چالش کشیده نشده‌اند، و امید ما برای عبور از آن باید درک گسترده‌ای باشد که ما نیازی به رفتن به آن مسیر نداریم، که راه بهتری وجود دارد. رو به جلو.” این با راه‌حل‌های محلی آغاز می‌شود که «به ما پاسخی به تغییرات آب و هوایی می‌دهد که نوید جوامع پایدارتر، عادلانه‌تر، و همچنین جوامع سالم‌تر و سازنده‌تر را می‌دهد».

 

مطالب بیشتر:

انرژی خورشیدی و هسته ای (مقایسه این دو انرژی)

انرژی خورشیدی و بادی (مقایسه این دو انرژی)

سوخت های مصنوعی چه هستند؟

 

درباره آکادمی مازند سولار

آکادمی مازند سولار یک مجوعه پیشرو در زمینه نصب و فروش پنل‌های خورشیدی و انرژی‌های تجدیدپذیر و ارائه آموزش های حرفه ای در خصوص انرژی های تجدیدپذیر  است. هدف ما ارتقاء استفاده از انرژی‌های پاک و کاهش آلودگی هوا است. با تیمی متخصص و با تجربه ، ما برای ارائه راهکارهای انرژی‌های نوین و سازگار با محیط زیست آماده‌ایم. به ما بپیوندید و به یک آینده سبز و پرنشاط کمک کنید.

[وب‌سایت ما](mazandsolaracademy.ir) | تماس با ما:  09115607171 – 0113310544

 

 

منبع خبری:

Getting it Done: Greenest Cities Shift Gears from Plans to Implementation

 

 

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://mazandsolaracademy.ir/?p=3521
اشتراک گذاری:
نویسنده
مطالب بیشتر
برچسب ها:

نظرات

0 نظر در مورد سبزترین شهرها سرعت خود را از برنامه ها به اجرا تغییر می دهند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.