0
0

تجزیه و تحلیل جدید نشان می دهد که چگونه صنعت مد می تواند ردپای کربن خود را سبک کند

110 بازدید

اخبار تغییرات آب و هوایی سازمان ملل، 31 ژوئیه 2023 – دوگزارش های جدیداز تغییرات اقلیمی سازمان ملل منشور صنعت مد برای اقدام اقلیمی هدف کمک به صنعت مد برای درک بهتر چگونگی کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای ناشی از استخراج، تولید و فرآوری مواد خام است که برای برخی از شرکت‌ها کربن فشرده‌ترین بخش زنجیره ارزش مد است.

لیندیتا ژافری-صالیهو، سرپرست بخش تعامل با تغییرات اقلیمی سازمان ملل، گفت: «این گزارش‌ها منبع کلیدی برای هر شرکت یا سازمانی است که مایل به درک و بهبود وضعیت فعلی داده‌های تأثیرگذاری در صنعت مد و پوشاک است». ما از امضاکنندگان منشور صنعت مد برای اقدام اقلیمی به خاطر نظراتشان و حمایت از ایجاد این گزارش‌های مهم تشکر می‌کنیم.»

گزارش های جدید بر اساس گزارش سال 2021 منشور است شناسایی منابع کم کربن پنبه و پلی استر، گسترش به دو دسته مواد خام اضافی مهم برای صنعت مد و پوشاک جهانی: الیاف حیوانی و سلولزی های ساخت بشر.

Claire Bergkamp، مدیر اجرایی در Textile Exchange گفت: “هدف همه آنها حمایت از صنعت مد، نساجی و پوشاک برای درک چگونگی کاهش انتشار گازهای گلخانه ای ناشی از استخراج، تولید و فرآوری مواد خام بوده است.” این گزارش‌ها منبعی مهم و مورد استقبال است که باید به عنوان یک مطالعه کلیدی برای شرکت یا سازمانی در نظر گرفته شود که به دنبال درک و بهبود وضعیت فعلی داده‌های تاثیر در صنعت است.

این گزارش‌ها به‌عنوان منابع متمرکز و خنثی اطلاعات در مورد داده‌های تاثیر گازهای گلخانه‌ای که در حال حاضر در سطح جهانی در هر دسته مواد خام وجود دارد، خدمت می‌کنند و ارزیابی دقیقی از شکاف‌ها و چالش‌های داده ارائه می‌دهند.

این گزارش‌ها به امضاکنندگان منشور مد کمک می‌کند تا راه‌هایی را برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای خود شناسایی کنند و در راستای تعهد خود برای دستیابی به انتشار خالص صفر تا سال 2050 تلاش کنند. توسعه

این گزارش‌های تجزیه و تحلیل شکاف توسط Textile Exchange، به عنوان سرنخ‌های منشور خام، هدایت شد. گروه کاری مواد، با ورودی قابل توجهی از امضاکنندگان منشور مانند Lenzing، Canopy، VF Coproration، Reformation، Primark، Schneider Group، Fabrikology، New Enzymes، Sateri و سایر اعضای منشور.

درباره منشور صنعت مد برای اقدام اقلیمی

منشور مد با حمایت تغییرات اقلیمی سازمان ملل متحد در سال 2018 تنظیم شد تا مسیری را برای صنعت فراهم کند تا تا سال 2050 به انتشار خالص صفر برسد، در راستای تلاش های جهانی برای محدود کردن گرمایش به 1.5 درجه سانتیگراد. سایر تعهدات منشور شامل تامین 100 درصد برق از منابع تجدیدپذیر تا سال 2030، تامین مواد اولیه سازگار با محیط زیست و حذف تدریجی زغال سنگ از زنجیره تامین تا سال 2030 است

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://mazandsolaracademy.ir/?p=3626
اشتراک گذاری:
نویسنده
مطالب بیشتر
برچسب ها:

نظرات

0 نظر در مورد تجزیه و تحلیل جدید نشان می دهد که چگونه صنعت مد می تواند ردپای کربن خود را سبک کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.