0
0

بهترین پنل های خورشیدی در سال 2023

3529 بازدید

استفاده از انرژی خورشیدی یک راه آسان و محبوب برای کاهش قبوض برق و ردپای کربن است. اگر فرآیند خرید خورشیدی را شروع کرده اید، یکی از اولین تصمیماتی که باید بگیرید این است که کدام پنل خورشیدی را می خواهید نصب کنید. با بسیاری از گزینه‌های با کیفیت بالا، مقایسه پنل‌های خورشیدی می‌تواند چالشی دلهره‌آور باشد. برای ساده‌تر کردن روند مقایسه شما، و بر اساس تجزیه و تحلیل خود، توضیح خواهیم داد که چگونه برندهای پنل خورشیدی در مقابل یکدیگر قرار می گیرند.

 

در این مقاله چیست؟

  • 5 برند برتر پنل خورشیدی کدامند؟
  • چگونه بهترین پنل های خورشیدی را برای خانه خود انتخاب کنیم؟

  • آنچه در مورد دوام پنل خورشیدی باید بدانید
  • سوالات متداول

 

 

5 برند برتر پنل خورشیدی برای نصب در خانه

انتخاب یک پنل خورشیدی و مطمئن نیستید که از کجا شروع کنید؟ امروزه هزاران پنل خورشیدی موجود است! بر اساس مقایسه ما بین ده ها برند پنل خورشیدی، در اینجا نام های برتر مرتبط با بهترین پنل های خورشیدی آورده شده است:

  1. SunPower : بهترین برای فضای سقف محدود و گارانتی
  2. REC : بهترین برای آب و هوای گرم
  3. پاناسونیک : شناخته شده ترین برند
  4. Q CELLS : بیشترین انتخاب توسط نصاب ها
  5. Canadian Solar : کمترین هزینه

از بین این 5 برند، SunPower ، REC و Panasonic به طور مداوم از نظر کارایی، عملکرد و قابلیت اطمینان بالاترین رتبه را دارند. این شرکت ها دوام را با حفاظت عالی ترکیب می کنند و آنها را به برندهایی با بهترین پنل های خورشیدی موجود تبدیل می کنند.

انتخاب پنل های خورشیدی با بالاترین کیفیت احتمالاً به معنای هزینه اولیه بالاتر است، اما در درازمدت یک سرمایه گذاری عالی است. با خروجی و راندمان بالاتر و طول عمر بیشتر، بهترین پنل های خورشیدی اغلب صرفه جویی در مصرف انرژی خورشیدی شما را به حداکثر می رساند.

SunPower/Maxeon

 

پانل های خورشیدی SunPower (مخصوصا سری M و سری X که توسط Maxeon تولید می شوند) یکی از بالاترین رتبه های راندمان موجود در بازار امروزی را دارند که آنها را به انتخابی عالی برای کسانی که فضای سقف محدود یا سایه های قابل توجهی دارند تبدیل می کند. آنها همچنین یک ضمانت 40 ساله پیشرو در صنعت ارائه می دهند که به صاحبان پنل های خورشیدی SunPower آرامش بی نظیری می دهد. با توجه به کارایی و قابلیت اطمینان آنها، اگر پانل های SunPower را انتخاب می کنید، برای سیستم پنل خورشیدی خود 5 تا 10 هزار دلار حق بیمه بپردازید.

REC

REC

REC یک شرکت خورشیدی مستقر در اروپا است که طیف وسیعی از محصولات خورشیدی را تولید می کند. جدیدترین سری آنها، Alpha Pure-R، دارای ضریب دمایی قابل توجهی در مقایسه با سایر پنل‌ها است و اگر در یک منطقه دائماً گرم زندگی می‌کنید، آنها را به بهترین انتخاب تبدیل می‌کند. پانل های REC بسیار کارآمد هستند و با سلول های سیاه، قاب ها و ورق های پشتی، به خوبی با اکثر سقف ها ترکیب می شوند.

Panasonic

پاناسونیک نامی شناخته شده است که به دلیل تولید بسیاری از لوازم الکترونیکی موجود در خانه های ایالات متحده، از جمله پنل های خورشیدی، شناخته شده است. در سال 2021، پاناسونیک تولید پنل های خورشیدی خود را به اشخاص ثالث برون سپاری کرد، اما همچنان از کیفیت کار، راندمان بالا و ضمانت 25 ساله خود دفاع کرد.

Q CELLS

بر اساس گزارش بازار خورشیدی و ذخیره‌سازی ما بر اساس داده‌های بازار ما از نیمه دوم سال 2022، نصب‌کنندگان پانل‌های Q CELLS را به دلیل قیمت و در دسترس بودن نسبتاً مقرون‌به‌صرفه، قیمت‌های بیشتری نسبت به سایر مارک‌های پنل خورشیدی دارند. از آنجایی که بسیاری از نصاب‌ها پنل‌های Q CELLS را ذخیره می‌کنند، در صورت انتخاب این مارک، ممکن است بتوانید سیستم خود را سریع‌تر نصب کنید.

Canadian Solar

Canadian Solar برخی از ارزان ترین پنل های خورشیدی را در EnergySage بدون کاهش کیفیت ارائه می دهد. اگرچه هنوز به طور گسترده در دسترس نیست، پانل HiHero 445H-AG جدید Canadian Solar با کارایی پیشرو در صنعت SunPower مطابقت دارد. در حالی که آنها 30 سال ضمانت عملکرد چشمگیر برای پانل های خورشیدی خود ارائه می دهند، ضمانت محصول Canadian Solar تنها 15 سال است که پایین تر از استاندارد صنعتی است و از عمر 25-30 ساله اکثر پانل های خورشیدی کمتر است.

چگونه بهترین پنل های خورشیدی را برای خانه خود انتخاب کنیم؟

هنگام انتخاب پنل های خورشیدی فاکتورهای زیادی وجود دارد که باید آن ها را ارزیابی کنید. بازار پر است از پنل هایی با رتبه بندی کارایی، ضمانت ها، هزینه ها و سایر مشخصات عملکردی متفاوت، که تشخیص دقیق اینکه کدام یک برای شما بهترین هستند را دشوار می کند. در اینجا لیستی از متغیرهایی که برای مقایسه بهترین پنل های خورشیدی استفاده می کنیم آورده شده است:

  1. نوع پنل
  2. توان خروجی
  3. بهره وری
  4. ضریب دمای
  5. طول عمر و گارانتی

بهترین نوع پنل خورشیدی: تک کریستالی

تقریباً در همه موارد، بهترین پنل های خورشیدی برای خانه شما شامل فناوری سلول های خورشیدی مونو کریستال ممتاز است. سازندگان سلول های خورشیدی مونو کریستال را با تک بلور سیلیکون به جای بسیاری از قطعات سیلیکونی که با هم ذوب می شوند، می سازند، همانطور که در مورد سلول های پلی کریستالی صدق می کند.

سلول‌های تک کریستالی نور خورشید را با کارایی بیشتری نسبت به سلول‌های ساخته شده با قطعات سیلیکونی به الکتریسیته تبدیل می‌کنند که باعث می‌شود پانل‌های خورشیدی مونو کریستال کارآمدتر از پانل‌های خورشیدی پلی‌کریستالی شوند. پانل های تک کریستالی معمولاً سیاه رنگ هستند و دارای برچسب قیمت بالاتری هستند، در حالی که سلول های پلی کریستال به رنگ آبی و مقرون به صرفه تر هستند.

آنچه در مورد دوام پنل خورشیدی باید بدانید

دوام یک پنل خورشیدی توانایی آن را برای عملکرد با حداکثر ظرفیت در شرایطی که عملکرد بهینه را کاهش می دهد، اندازه گیری می کند. پنل‌های خورشیدی تمام عمر عملکردی خود را در خارج از منزل سپری می‌کنند، با توجه به هر چیزی که طبیعت به سمت آنها می‌زند، بنابراین شما می‌خواهید روی پنل‌های خورشیدی بادوام سرمایه‌گذاری کنید که بتوانید به آنها اعتماد کنید تا از شکستگی یا نقص در عناصر جلوگیری کنند. تولیدکنندگان پنل های خورشیدی را از طریق چندین آزمایش استاندارد برای تعیین دوام آنها در عناصر زیر قرار می دهند:

  • تست حرارت مرطوب : مقاومت در برابر رطوبت را اندازه گیری می کند
  • چرخه حرارتی : مقاومت در برابر نوسانات دما را اندازه گیری می کند
  • توالی تنش مکانیکی (شامل بارگذاری استاتیکی و دینامیکی): مقاومت در برابر وزن یا فشار را اندازه گیری می کند.

دوام پنل خورشیدی شما مستقیماً بر کارایی آن تأثیر می گذارد: بادوام ترین پنل های خورشیدی کمترین میزان تخریب را دارند و به آنها امکان می دهد رتبه های کارایی خود را حفظ کنند. در باره طول عمر پنل های خورشیدی بیشتر بدانید

سوالات متداول در مورد بهترین پنل های خورشیدی

دانستن اینکه کدام پنل های خورشیدی بهترین هستند به نیازهای خورشیدی منحصر به فرد شما بستگی دارد. در اینجا چند سوال و پاسخ متداول در مورد بهترین پنل های خورشیدی وجود دارد که باید به خاطر داشته باشید:

ماندگارترین پنل خورشیدی چیست؟

بیشتر پنل های خورشیدی با کیفیت بالا باید حدود 25 تا 30 سال عمر کنند تا اینکه تولید آنها به میزان قابل توجهی کاهش یابد. تا زمانی که آنها را تمیز و نگهداری کنید، مطمئناً می توانید از پانل های خورشیدی استفاده از طول عمر تضمین شده آنها را ادامه دهید. آنها ممکن است دیگر به اندازه نیاز شما برق تولید نکنند.

کارآمدترین پنل خورشیدی چیست؟

در حال حاضر، کارآمدترین پنل‌های خورشیدی مسکونی ، پانل‌های SunPower M Series 440W و پانل‌های HiHero 445H-AG Canadian Solar با 22.8 درصد هستند، با این حال، محققان در آزمایشگاه ملی انرژی‌های تجدیدپذیر (NREL) سلول‌های خورشیدی را ساختند که 39.5 درصد کارآمد هستند که ما می‌توانیم ببینیم . در آینده در بازار موجود است.

چه تجهیزات خورشیدی دیگری نیاز دارید؟

علاوه بر پنل‌های خورشیدی، به اینورتر نیاز دارید که برق تولید شده توسط پنل‌های شما را به برقی تبدیل می‌کند که وسایل خانگی شما می‌توانند از آن استفاده کنند. همچنین اگر می خواهید سیستم شما در زمانی که شبکه قطع است کار کند، می توانید یک باتری خورشیدی را در نظر بگیرید.

آیا پنل های خورشیدی نیاز به نگهداری یا تمیز کردن دارند؟

پانل های خورشیدی نیاز به سرویس های حرفه ای کمی دارند مگر اینکه مشکلی در سیستم PV شما وجود داشته باشد. اگر در منطقه یا آب و هوایی زندگی می‌کنید که در آن پنل‌های شما در معرض کثیف شدن هستند تا جایی که باران نتیجه‌ای نمی‌دهد، تمیز کردن گاه به گاه توصیه می‌شود تا سیستم شما به خوبی کار کند. برای کسب اطلاعات بیشتر، مقاله ما در مورد تمیز کردن پنل خورشیدی را بررسی کنید .

چه نوع پنل های خورشیدی را باید نصب کنم؟

سه نوع اصلی پنل های خورشیدی وجود دارد: تک کریستالی ، پلی کریستالی و لایه نازک . به عنوان راهنمایی کلی، پانل های خورشیدی مونو کریستال کارآمدترین و دارای بالاترین وات هستند، پنل های خورشیدی پلی کریستالی کارایی کمتری دارند اما همچنین هزینه کمتری دارند، و پانل های خورشیدی لایه نازک برای نصب های منحصر به فرد مانند RV خارج از شبکه یا سوله خورشیدی DIY بهترین هستند. .

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر به این مقالات سر بزنید:

پنل های خورشیدی چگونه ساخته میشوند؟

انتقال بدون سیم برق از فضا به زمین!

نخستین نیروگاه‌ خورشیدی شناور در ایران وارد مدار شد

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://mazandsolaracademy.ir/?p=3348
اشتراک گذاری:
نویسنده
مطالب بیشتر
برچسب ها:

نظرات

0 نظر در مورد بهترین پنل های خورشیدی در سال 2023

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.