0
0

مزایای خودروهای برقی برای محیط زیست

284 بازدید

آیا خودروهای برقی برای محیط زیست بهتر هستند؟

مزیت اصلی خودروهای برقی سهمی است که می توانند در بهبود کیفیت هوا در شهرها و شهرها داشته باشند. بدون لوله اگزوز، خودروهای الکتریکی خالص هیچ دی اکسید کربن یا سایر آلاینده های مضر هنگام رانندگی تولید نمی کنند. این امر آلودگی هوا را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

به زبان ساده، خودروهای برقی خیابان‌های تمیزتری را به ما می‌دهند و شهرها و شهرهایمان را مکان بهتری برای عابران پیاده و دوچرخه‌سواران می‌سازند. در بیش از یک سال، تنها یک ماشین الکتریکی در جاده ها می تواند به طور متوسط ​​1.5 میلیون گرم CO2 ذخیره کند . این معادل چهار پرواز رفت و برگشت از لندن به بارسلون است.

 

خودروهای برقی و هدف خالص صفر بریتانیا

به گفته شهردار لندن، حمل و نقل جاده ای حدود نیمی از آلودگی هوای پایتخت را تشکیل می دهد . جای تعجب نیست که دولت بریتانیا و شوراهای محلی می خواهند تعداد خودروهای برقی در جاده ها را تسریع کنند. دولت بریتانیا هدفی تعیین کرده است که فروش خودروهای بنزینی و دیزلی تا سال 2030 ممنوع شود. دولت همچنین به دنبال کاهش انتشار خالص کربن تا سال 2050 به صفر است و خودروهای برقی نقش بزرگی در این امر ایفا خواهند کرد.

علاوه بر این، خودروهای برقی همچنین می‌توانند به آلودگی صوتی کمک کنند، به‌ویژه در شهرهایی که سرعت آنها معمولاً پایین است. از آنجایی که خودروهای الکتریکی بسیار ساکت‌تر از خودروهای معمولی هستند، رانندگی با برق محیطی آرام‌تر برای همه ما ایجاد می‌کند.

 

مقایسه ماشین برقی و بنزینی

تحقیقات آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) نشان می‌دهد که وسایل نقلیه الکتریکی با خروجی کل کربن به‌طور قابل‌توجهی کمتر در طول عمر خودرو نسبت به خودروهای معمولی با موتور احتراق داخلی (ICE) عرضه می‌شوند. همانطور که تولید برق همچنان پاک تر می شود، این موقعیت تنها در طول زمان می تواند بهبود یابد.

 

تولید خودروهای الکتریکی چه تاثیری بر محیط زیست دارد؟

ساخت خودروهای الکتریکی انرژی زیادی مصرف می کند. حتی پس از در نظر گرفتن تولید باتری، خودروهای الکتریکی همچنان گزینه سبزتری هستند. این به دلیل کاهش آلاینده های ایجاد شده در طول عمر خودرو است

آلاینده های ایجاد شده در طول تولید یک خودروی الکتریکی بیشتر از یک خودروی معمولی است. این به دلیل ساخت باتری‌های لیتیوم یونی است که بخش ضروری یک خودروی الکتریکی هستند. بیش از یک سوم انتشار CO2 در طول عمر یک خودروی الکتریکی از انرژی استفاده شده برای ساخت خود خودرو حاصل می شود . با پیشرفت تکنولوژی، این امر به سمت بهتر شدن تغییر می کند.

استفاده مجدد و بازیافت باتری ها نیز بازار رو به رشدی است . تحقیقات در مورد استفاده از باتری های دست دوم به دنبال راه هایی برای استفاده مجدد از باتری ها در فناوری های جدید مانند ذخیره سازی برق است. روزی همه ما می‌توانیم باتری‌هایی در خانه‌هایمان داشته باشیم که برای ذخیره انرژی خود استفاده می‌شود. فرصت‌هایی مانند این تأثیر زیست محیطی تولید باتری در طول عمر را کاهش می‌دهد.

 

در مورد برق مورد نیاز برای سوخت خودروهای الکتریکی چطور؟

تحقیقات آژانس انرژی اروپا  نشان داد که حتی با تولید برق، انتشار کربن یک خودروی الکتریکی حدود 17 تا 30 درصد کمتر از رانندگی با یک خودروی بنزینی یا دیزلی است. انتشار گازهای گلخانه ای ناشی از تولید الکتریسیته نیز با استفاده از الکتریسیته کم کربن به طور چشمگیری بهبود می یابد.

این خبر خوبی برای مشتریان ما است. در اینجا در EDF ما بیشتر از هر تامین کننده دیگری در بریتانیا برق کم کربن تولید می کنیم . تعرفه  GoElectric همچنین 100٪ کربن صفر است و به رانندگان خودروهای برقی کمک می کند تا انتخاب های آگاهانه تری در مورد نحوه شارژ کردن خود داشته باشند و تأثیرات زیست محیطی خود را در حین رانندگی به حداکثر برسانند.

 

آیا خودروهای هیبریدی به همان اندازه برای محیط زیست مفید هستند؟

پلاگین هیبریدی یک موتور الکتریکی را با یک موتور سوخت سنتی ترکیب می کند و در حین رانندگی مقداری گازهای گلخانه ای تولید می کند.

اعتبار سبز یک خودروی هیبریدی به مقداری از سفر در مایل های برقی و همچنین نحوه شارژ وسیله نقلیه بستگی دارد. به همین دلیل است که برای رانندگان هیبریدی مهم است که نحوه تولید برق آنها را در نظر بگیرند. شکلی از انرژی کربن صفر را انتخاب کنید، مانند تعرفه GoElectric ، و مشارکت خود را در کاهش انتشار گازهای گلخانه ای ایفا می کنید.

همه اینها نشان می دهد که وسایل نقلیه الکتریکی نقش مهمی در کاهش انتشار گازهای گلخانه ای حمل و نقل و عامل اصلی در پاکسازی هوایی که تنفس می کنیم دارند.

 

 

منبع:

 

edfenergy.com/energywise/electric-cars-and-environment

 

 

مطالب بیشتر:

 

سقف خورشیدی تسلا برای عرضه بین المللی!

انرژی پاک چیست

صرفه جویی در مصرف آب تا انرژی پاک

 

دوره های آموزشی ما:

 

دوره جامع طراحی و نصب نیروگاه خورشیدی

طراحی و نصب توربین بادی

مدیریت پروژه نیروگاه خورشیدی

طراحی و شبیه سازی سیستم های فتوولتائیک با نرم افزار Pvsyst

 

درباره آکادمی مازند سولار

آکادمی مازند سولار یک مجوعه پیشرو در زمینه نصب و فروش پنل‌های خورشیدی و انرژی‌های تجدیدپذیر و ارائه آموزش های حرفه ای در خصوص انرژی های تجدیدپذیر  است. هدف ما ارتقاء استفاده از انرژی‌های پاک و کاهش آلودگی هوا است. با تیمی متخصص و با تجربه ، ما برای ارائه راهکارهای انرژی‌های نوین و سازگار با محیط زیست آماده‌ایم. به ما بپیوندید و به یک آینده سبز و پرنشاط کمک کنید.

[وب‌سایت ما](mazandsolaracademy.ir) | تماس با ما:  09115607171 – 0113310544

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://mazandsolaracademy.ir/?p=3554
اشتراک گذاری:
نویسنده
مطالب بیشتر
برچسب ها:

نظرات

0 نظر در مورد مزایای خودروهای برقی برای محیط زیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.